اپکس لوکیتورهای مقایسه شده :

Root ZX II  ساخت ژاپن شرکت موریتا  طرح قدیم

Root ZX MINI  ساخت ژاپن شرکت موریتا طرح جدید

SMARPEX ساخت کره شرکت اس دنتی

SMARTAPEX ساخت ایران شرکت سنجش افزار تجهیز طب

توضیحات کلی جهت آشنایی با دو دستگاه خارجی :

در بیشتر موارد دستگاه ژاپنی نسبت به دستگاه کره ای دارای عملکرد بهتری است بجز سیستم تغذیه که دستگاه کره ای از باطری قابل شارژ استفاده نموده است که عملا دارای کارآیی بهتری نسبت به باطری معمولی در دستگاه ژاپنی است.

کالیبراسیون :

دستگاه SMARPEX کره دارای سیستم کالیبراسیون اتوماتیک نبوده و یکبار در شرکت سازنده و در شرایط محیطی کارخانه بصورت دستی تنظیم گردیده است ( و طبیعتا در طول زمان از دقت دستگاه کاسته میشود ) در حالی که سه دستگاه دیگر با توجه به شرایط محیط خود را با هر بار روشن کردن دستگاه بصورت نرم افزاری کالیبره مینمایند، استفاده از این روش باعث کاهش تاثیرات عوامل محیطی (دما و رطوبت و زمان …) روی دقت دستگاه میشود. ROOT ZX II از قطعات الکترومکانیکی در سیستم کالیبراسیون خود استفاده نموده است که پس از مدتی با مشکلاتی مواجه میگردد که در دستگاه جدید خود یعنی ROOT ZX MINI آنرا اصلاح نموده و از قطعات نیمه هادی استفاده نموده است که دارای عمر بیشتری است در دستگاه SMARTAPEX ایرانی نیز از قطعات نیمه هادی استفاده گردیده است.

تست کالیبره بودن دستگاه :

در دستگاه کره ای توسط اتصال سیمهای ورودی دستگاه به همدیگر و کنترل محدوده مقدار نمایش داده شده در صفحه نمایش، کالیبره بودن دستگاه تست میگردد.

در دستگاه ژاپنی قطعه ای خارجی در نظر گرفته شده که با اتصال آن به ورودی دستگاه و کنترل اینکه آیا مقدار نمایش داده شده در صفحه نمایش درمحدوده تعیین شده در دفترچه راهنما هست یا نه میتوان به کالیبره بودن دستگاه پی برد.

در دستگاه SMARTAPEX ایرانی تست کالیبره بودن بصورت اتوماتیک انجام میگیرد.

منبع تغذیه :

در دستگاه SMARPEX کره ای و SMARTAPEX ایرانی از باطری قابل شارژ استفاده گردیده که مزیت بزرگی است و با یکبار شارژ، دستگاه حدود شش ماه کار میکند ( 24 ساعت کارکرد مداوم ) در حالی که در دستگاههای ژاپـنی از باطری معمولی استفاده گردیده است .

( هزینه باطری قابل شارژ بعلاوه آداپتور و مدارات مورد نیاز جهت شارژ باطری هزینه ای بیش از سی برابر باطری معمولی برای سازنده در بر دارد).

دقت و تعداد تقسیمات :

با توجه به تعداد خطوط بارگراف دستگاههای ROOT ZX II  ژاپنی و SMARTAPEX ایرانی تعداد خطوط برابر و فاصله تقسیمات یکسانی داشته و از دقت برابر و بیشتری نسبت به ROOT ZX MINI و SMARPEX برخوردار میباشند.

صفحه نمایش :

دستگاه SMARTAPEX ایرانی و ROOT ZX MINI از LCD تمام رنگی استفاده نموده اند که در دستگاه SMARTAPEX ایرانی از سایز بزرگتری نسبت به دستگاه ROOT ZX MINI استفاده شده است در ROOT ZX II و SMARPEX از نمایشگرهای کریستال مایع استفاده شده که تقریبا از رده خارج شده اند.

قابلیت حمل و نقل آسان :

دستگاه SMARTAPEX ایرانی دارای پایه نگهدارنده تا شو بوده و از قابلیت حمل ونقل بالایی نسبت به مدلهای دیگر بر خوردار است. ROOT ZX MINI دارای اندازه و وزن کمتری است ولی شکل ظاهری آن حمل آن در کیف را کمی نامناسب کرده است. دو مدل دیگر دارای ابعاد بزرگتری بوده و حمل و نقل آنها راحت نمیباشد.

امکان تست کالیبراسیون و تستر داخلی و کنترل محدوده :

SMARTAPEX ایرانی تنها دستگاهی که هم بصورت اتوماتیک کالیبره میشود و هم صحت کالیبراسیون خود را بصورت اتوماتیک تست کرده و در صورت بروز مشکل اطلاع میدهد. دستگاههای ROOT ZX II و ROOT ZX MINI بصورت اتوماتیک کالیبره میشوند ولی صحت کالیبراسیون را باید کاربر با اتصال تستر مخصوص به دستگاه کنترل نماید که در بیشتر موارد این موضوع از یاد کاربر رفته و کنترلی صورت نمیگیرد. دستگاه SMARPEX کره ای فاقد سیستم کالیبراسیون اتوماتیک میباشد و با اتصال سیمهای ورودی به همدیگر و کنترل عدد نمایش داده شده کالیبره بودن دستگاه تست میشود.

امکان ارتقاء نرم افزار:

فقط در دستگاه SMARTAPEX  ایرانی امکان پذیر است.

قطع ورودی هنگام کالیبره کردن :

در دستگاه SMARTAPEX ایرانی هنگام کالیبراسیون وصل بودن سیمهای خروجی باعث ایجاد خطا نمیگردد ولی در دو مدل ژاپنی باید دقت نمود که سیمها بهم اتصالی نداشته باشد.

خدمات بعد از فروش :

در صورت خرابی و تعویض هر یک از قطعات الکترونیکی این دستگاهها ، نیاز به کالیبراسیون اولیه دستگاه میباشد که عملا بغیر از کارخانه های سازنده امکان آن در نمایندگی های فروش به هیچ عنوان امکان پذیر نبوده و باید دستگاه به شرکت سازنده ارسال گردد که در نمونه های خارجی تقریبا امکان پذیر نیست.

وارد کنندگان دستگاهها احتمالا بدلیل در اختیار نداشتن نرم افزاربرنامه نویسی شده و امکانات کالیبراسیون نرم افزاری در ارائه خدمات ضعیف بوده و بیشتر دستگاههای ارسالی جهت تعمیر یا کالیبراسون از رده خارج و غیر قابل تعمیر اعلام میگردند.

امکان قطع زنگ آسان :

فقط در SMARTAPEX ایرانی امکان قطع و وصل صدای زنگ با یک دگمه امکان پذیر میباشد.

تکنولوژی بروزتر:

دستگاههای ROOT ZX MINI ژاپنی و SMARTAPEX ایرانی از تکنولوژی بروزتری نسبت به ROOT ZX II ژاپنی و SMARPEX کره ای برخوردارند.

ارسال اطلاعات به کامپیوتر بصورت بی سیم :

فقط در SMARTAPEX  ایرانی امکان ارسال بی سیم اطلاعات به کامپیوتر وجود دارد که در صورت نیاز میتوان به سیستم اضافه نمود.

OPTION )

محاسب نسبتهای طلایی دندان :

این سیستم تنها قابلیت اضافه شدن به SMARTAPEX ایرانی را داشته و میتواند نسبتهای طلایی دندانها را که در زیبایی دندانها کاربرد دارد را محاسبه نماید. ( OPTION )

قیمت :

قیمت دستگاه ژاپنی حدود 1200 دلار ، کره ای حدود 500 دلار و ایرانی حدود 400 دلار میباشد.

خلاصه ای از مزایای دستگاه SMARTAPEX ایرانی نسبت به دستگاه ROOTZX‌ ژاپنی :

  • تمامی مزایا و امکانات دستگاه ژاپنی و کره ای تواما در این دستگاه وجود دارد.
  • دارای دقت کاملا برابر با دستگاه ژاپنی میباشد.
  • دارای نمایشگر LCD تمام رنگی با امکان اضافه نمودن انواع متون و آیکونها و حتی زبان فارسی میباشد.
  • علاوه بر کالیبراسیون اتوماتیک، سیستم تست کالیبره بودن دستگاه بصورت اتوماتیک و نمایش نتیجه آن در صفحه نمایش به دستگاه اضافه گشته است.
  • امکان اضافه نمودن نرم افزاروامکانات مرتبط با زیبائی دندان روی همین دستگاه یا بصورت دستگاه جداگانه.
  • در دستگاه از باطری قابل شارژ استفاده شده و مقدار شارژ را در صفحه نمایش نشان داده و قبل از اتمام باطری هشدار میدهد.
  • امکان ارسال اطلاعات بصورت بیسیم به کامپیوتردر صورت نیاز.
  • قیمت کاملا رقابتی با توجه به امکانات بیشتر.
  • امکان ارتقا ورژن نرم افزار و اضافه نمودن امکانات بیشتربه آن .
  • امکان ارائه خدمات بعد از فروش بهتر و ارزانتر بدلیل طراحی و ساخت داخل بودن سیستم و بروز بودن قطعات مصرفی.
  • امکان ارائه گارانتی تعویض یکساله.
  • اندازه کوچکتر و قابلیت حمل آسانتر بدلیل تاشو بوده پایه نگه دارنده.
  • استفاده از رله الکترونیکی به جای رله الکترومکانیکی که در بیشتر موارد در نمونه ژاپنی مشکل ساز بوده است.
  • امکان خاموش و روشن نمودن صدای سیگنال الکترونیکی توسط شستی موجود در پانل.
  • دفترچه راهنمای فارسی.